Τρίτη, 11 Φεβρουαρίου 2014

Ετήσια έρευνα (2013) για το ηλεκτρονικό εμπόριο B2C από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ELTRUN)

Altec Software Newsletter #9 FEB 2014

Ετήσια έρευνα (2013) για το ηλεκτρονικό εμπόριο B2C από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ELTRUN) http://www.eltrun.gr/e-commerce-survey-2013

Σε ρυθμούς ανάπτυξης 25% το Ηλεκτρονικό Εμπόριο B2C το 2013 στην Ελλάδα.

Ολοκληρώθηκε πρόσφατα η ετήσια έρευνα του ηλεκτρονικού εμπορίου B2C που πραγματοποιεί εδώ και 5 χρόνια το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Τα κύρια συμπεράσματα παρουσιάσθηκαν την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου, στο 9ο Συνέδριο Καινοτομίας του Διαδικτύου και Ηλεκτρ. Επιχειρείν (που οργανώνει το ΕΙΠ / ΕΕΔΕ και το ELTRUN / ΟΠΑ).

Ετήσια έρευνα (2013) για το ηλεκτρονικό εμπόριο B2C από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Το 35% των χρηστών Internet στην Ελλάδα (περίπου 2.2εκ) έκαναν τουλάχιστον μια αγορά προϊόντος / υπηρεσίας Online. Παρά το ότι η Online αγορά κινήθηκε με 25% ρυθμούς ανάπτυξης σε σχέση με το 2012, ακόμη παραμένει σε χαμηλά επίπεδα, αφού η αντίστοιχη Ευρωπαϊκή αγορά θα φθάσει τα €350 δις, με το 70% των χρηστών Internet να αγοράζουν Online. Αυτό δείχνει και την προοπτική της Ελληνικής αγοράς, που από τα €3.2 δις μπορεί κάτω από προϋποθέσεις, να φθάσει τα επόμενα χρόνια τα €6 δις.
Τα κύρια χαρακτηριστικά των Ελλήνων Online καταναλωτών είναι:
Έχουν μια σχετική πλέον εμπειρία 5,5 ετών κατά μέσο όρο Online αγορών. Το 18% ξεκίνησε τις Online αγορές το 2013 που δικαιολογεί σε μεγάλο βαθμό την ανάπτυξη της αγοράς το 2013 σε σχέση με το 2012.
  • Τα προϊόντα-υπηρεσίες, που πουληθήκανε περισσότερες φορές μέσω του Internet είναι: ταξιδιωτικές υπηρεσίες (αγορά εισιτηρίων) 74%, διανομή σε καταλύματα 67%, Εξαρτήματα και περιφερειακός εξοπλισμός Η/Υ 65%, Είδη ένδυσης καυ υπόδησης 57%, κ.α.
  • Το 40% θα αυξήσουν τις Online αγορές τους το 2014, ενώ λόγω της οικονομικής κρίσης το 20% θα τις μειώσει.
  • Η σημασία του διαδικτύου στις αγορές συνολικά, φαίνεται και από το γεγονός ότι για τους Online αγοραστές το 40% των αγορών σε φυσικά καταστήματα / εταιρίες, γίνεται αφού γίνει σοβαρή διερεύνηση / έρευνα και σύγκριση τιμών στο Διαδίκτυο
  • Μόνο το 60-65% των συνολικών Online αγορών κατευθύνεται σε Ελληνικά Sites. Αυτό καταδεικνύει και την προοπτική των Ελληνικών ψηφιακών επιχειρήσεων κάτω από προϋποθέσεις στο μέλλον, αφού το αντίστοιχο νούμερο στην Ευρώπη είναι κοντά στο 90%
Οι Έλληνες Online αγοραστές συνήθως αγοράζουν από 4-5 Ελληνικά Sites και 3-4 ξένα Sites.